Share

AC Mizal : 3 sebab kenapa Malaysia kalah dengan China bola semalam

Kekalahan Malaysia dengan China 0-3 semalam membuatkan ramai peminat sukan tanah air berasa gelisah dan resah. Mula-mula penulis merasakan Malaysia mampu menang tapi entah kenapa di separuh masa ke2, China berpesta gol. Ada beberapa faktor dikenal pasti!!

Kenapa tidak berjaya?


Ada 3 sebab utama kenapa tidak berjaya. Untuk mengkaji 3 sebab ini, penulis mengambil masa 21 jam untuk menyiasat dan sebab itulah entry ini agak lewat di publish. Diharapkan supaya anda yang masih sudi membaca share entry ini dengan kawan-kawan yang lain di dunia social network ini kerana tiada yang betul selain betul!!!! Jom kita lihat apakah sebab kekalahan semalam!!!


1 - Tiada semangat 1Malaysia




Ketiadaan pemain berbangsa cina dalam skuad Malaysia telah membuatkan pemain bermain dengan kurang semangat 1Malaysia. Hanya bangsa Melayu dan India sahaja mewarnai sukan bola sepak. Perlawanan dengan Iran akan gagal jika Rajagopal tidak masukkan sekurang2nya seorang pemain berbangsa cina dalam skuad kebangsaan!!!




2 - Pengadil sukakan kad merah



Pengadil perlawanan semalam iaitu dari Australia, Benjamin Jon Williams amat sukakan kad merah. Malang nasib skuad kebangsaan yang menerima 3 kad merah dan terpaksa bermain dengan 8 orang. Sebab kekalahan? ya, ini antara faktornya! Mungkin pengadil ni terpaksa beli tiket mahal naik Air Asia untuk ke Malaysia, sebab itulah dia jadi bengang kepada pasukan Malaysia!! patutkan Air Asia dipersalahkan???




3 - China dapat sponsor penuh dari gelang ajaib



Gelang tungsten merupakan gelang yang mampu melancarkan perjalanan darah. Pemain China mendapat bekalan yang amat murah dari pengedar sana dan kesemua pemaiannya pakai gelang tungsten ajaib ini. Hasilnya pemain China mampu bermain dengan aliran darah di nadi lancar berbanding dengan pemain Malaysia. Pemain Malaysia pon ada ditawarkan juga... 

tetapi....




Terlalu mahal!!!

Maka pemain Malaysia bermain tanpa gelang ajaib dan ini salah satu faktor kekalahan semalam. Perjalanan nadi tersumbat mungkin. Harap AC dapat jual murah-murah skit supaya pembangunan sukan di Malaysia bertambah berjaya! ataupun pemain Malaysia kena buat loan?? Call my speakerss!!



pss : ala abang ac, gurau2 je =) Malaysia vs Iran esok, harap ada kejutan berlaku

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

40 comments:

Admiral Hafiz said...

LOL
ingatkan apelah kaitan AC Mizal dgn game semalam...

haha



Admiral Hafiz Official Website: Admiral'z Legacy

Amir Izzat said...

hahhahahahaha! anda menceriakan hidup saya..ahha

memang betul pun faktor di atas..

adakah ac perlu dipersalahkan? haha..kerna gelangnya..adoi..sampai ke ac jadinya.. haha

nabil_potter said...

apa gurau2?ac cakap..heheheh..

pengadil semlam ntah apa2..huhuh

Skype Crew said...

hahaaha..siot ko joe. ak igt apela yg kaitannya dgn si ac nie. tp bgsla menegur smbl berhibur.hahaa..

intanurulfateha said...

dah dah lah tu bahan AC mizal

e~car182 said...

hahaha! mentang-mentanglah memang asal gelang dari China! ;p

http://ecar182.blogspot.com/2010/11/hubungan-sulit-uncle-seekers-dan.html

iamnerves said...

-__-''
maen xde semangt...RED CARD!!..
cam haram puye ref..
wakaka=p

faizs said...

joe, boleh aje kan ko masukkan citer ac dalam ni.. miahaha..
joe dimana.. joe kat cni.. hakhak..

/Dayah//Nurul/ said...

1000 bole dpt 100rm beli brand china.
hayyo. bole menang ke pakai gelang je.

oke, awek xie zia cantikkk

Tijah said...

hahahahaha. itulah. mahalkan? bagi la diskaun bang. boleh saya pakai sampai kaki.

n@iem88 said...

x gne nyer joe,'
masih ngan isu ac kerw,
hahaha, lawak dah
tapi mmg player cina ader kne bukak rantai mse maen

Pejuang kesenian Extreme said...

Harap Malaysia menang besok walaupun diri ini mengetahui yang peratusan untuk menang ialah 5/100..
(Iran lagi bagus dari China)

http://blog-pke.com/

joegrimjow said...

@intanurulfateha

selagi dia tak mengaku

-ROCKprincess- said...

haha...
ac pown bleh msk dlm ini entry ek..

faradeeba said...

sebab2 yang boleh pakai.
keh3

jemput dtg blog picisan lg comel saya. arigato!

amirul said...

hari ini pun AC kuar paper... makin glamor... haha...

Sca Ndx said...

part last best.haha.

nursarah puteri biru said...

hahaha

mmg cukup2 kena bahan nih. sian pemain malaysia.

Anonymous said...

ish2 en joe...kesian p.cik ac tu...seme bende ko nk kaitkan dgn dia...apelh slh p.cik tu kt ko ye :p

Marhaen Kacak said...

hahaha...en joe....gedik2 dengan AC lak yer....hahah...

Kelantan Akan Keluar Dari Malaysia!!!

Stalker00 said...

Hahahahaa,,
ta boley blah
tak pasal2 gelang AC jadi mangsa

joegrimjow said...

@Stalker00

ada kaitan?

ishiko said...

hahhhahaa... joe mgg ade2 je idea dya...

Fieka Shafika said...

haha.. ade kaitan gelang mahal tu plak yer..

Wan Gerrard said...

huhuhu bagi free je la abg ac..bukan dah kaya raya ke? =P

Syazwana said...

bahahahahaha
AC di mana mana
xD

noorafzan said...

Kesian Air Asia dan AC MIzal dikaitkan dengan kekalahan pasukan Malaysia.
adess..

tapi mmg bengan je dengan pengadil tu.
huhu~

aNiS tHe BumbleBee said...

koh!koh!koh! o yeaaahh!!i liokee!!

Yon BB (Akira Blog ) said...

Pengadil peminat no1 Red Warrios . Rajagopal pun lupa! hahaha

shera haifa said...

haha,,good job.

Encik Tikus said...

Lol bengong bengong

mR Gee.!! said...

geLang... si paku geLang... miahahahah...

joegrimjow said...

@aNiS tHe BumbleBee

loikeee jugak

joegrimjow said...

@Yon BB (Akira Blog )

lol

Kie-yu said...

wahhhh kena gak kt batang idong beliau ehhh
hihihi :p

Eazy Izzuddin said...

hehehehe...
layanss...
xD

Entry Baru:
Oh Result

Matjoe said...

hahaha joe,
bergurau mesra dan manja nampak. hmm lancar darah boleh score 3 bijik

NURHANI IZAZIE said...

hahahahaha..serius shit lawak!

menara said...

Saya sibuk, mampukah saya hafaz Al-Quran?

SiBelang said...

sila lawat blog saya.1

http://sangbelangmalaya.blogspot.com/

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW