Share

18 Kematian di jalan raya setiap hari!

Salam,

Tengah mencari mood untuk berblog ini, maklumlah, hujung minggu ni sangat jarang orang update blog, terjumpa satu iklan di nuffnang pasal satu pertandingan short film yang bertemakan Attitudes on Roads – A Malaysian Journey.


Bagi yang berbakat besar dalam menghasilkan filem filem ni, bolehlah masuk ya pertandingan ni. Manalah tahu ada rezeki boleh menang duit besar. rezeki, siapa yang tahu kan? Penyertaan bermula pada 16 ogos ini dan boleh ke laman web mereka untuk ketahui secara lanjut


Gambar dari nuffnang


18 kematian sehari di jalan raya

Ishh, fakta yang aku ambil dari website MUFORS ni memang sangat menggerunkan. Hampir setiap jam akan ada orang mati di jalan raya! Contoh entry ini dihasilkan hampir sejam, nak menyiapkan entry ini dah ada seorang yang mati di jalan raya. Sedih!

Inilah realiti yang harus kita hadapi. Realiti yang terhasil disebabkan kelalaian pihak yang membawa kereta. Aku tak kata aku pandai dalam bawa kereta, tapi sekarang ni sebab selalu bawa kereta di jalan raya dan pendapat peribadi melihat orang kita bawa kereta, memang sangat sedih!


Cepat vs lambat


Banyak faktor yang membawa kepada eksiden ini berlaku. Ada orang nak cepat bawa laju pun boleh eksiden dan ada orang bawa lembap macam kura-kura pun boleh berlaku eksiden! Sekarang ni kalau semua follow peraturan di jalan raya, sudah pasti angka ini dapat dikurangkan. tetapi, siapa yang nak follow peraturan yang dirasakan temeh ini? tanyalah diri sendiri!


Bawalah berhemah, mulakan dengan diri sendiri dahulu!


pss : Ke hospital hari ni, orang terdekat kena operation!

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

8 ulasan:

kancil_merah berkata...

melayu mudah lupa!
hari ni bawak kereta slow sebab insaf semalam tengok exsiden, besok dah bawak laju balik.

Faizal Sulaiman berkata...

menggerunkan jumlah kematian tu ar..

Unknown berkata...

Selain kelalaian atas jalan, kurang kesedaran terhadap perlunya penyelenggaraan kereta yang berkala, meyumbang sedikit kepada statistik yang menggerunkan itu.

shazika berkata...

ramainyer mati dalam 1 hari

SweetyMui2 berkata...

ingat org tersayang ..huuhuh

ENCIK TIKUS berkata...

sape joe yang kena operation ? nanti cerita dekat blog ek ? ;)

ENCIK TIKUS berkata...

mudahan selamat operation tue ;)

joegrimjow berkata...

dah ok dah operation tadi

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW