Share

its all about journey....rm10 k in 3 month!!

pss : apa apa kerja yang kita lakukan, jika di sertai dengan keazaman yang kuat, pasti kita akan merasa nikmatnya di penghujung. tak kira kerja apa yang dilakukan. dan untuk contoh bawah adalah.... herbalife ;-)


~~~~

waktu
13 june 2009 - 28 september 2009
(cuti summer)


~~~~~~

dulu dulu : 87 kg!!

march 2007


sekarang sekarang : 72 kg !!

february : 2009


13 june 2009


aku dah pulang ke malaysia!!!! cuti summer aku ke korea. korea memang ada event herbalife. extravaganza. masa ini aku sememangnya tak plan untuk buat herbalife secara betul-betul. plan nak berjalan-jalan dengan kawan2 coursemate round satu malaysia. herbalife buat sambilan-sambilan sahaja




16 june 2009


sampai ke korea. 2 hari sahaja sempat balik dari uk, terus fly ke korea pulak. takpe, mak dah izin. memang banyak pengalaman yang dapat di korea. jumpa dengan pelbagai lapisan masyarakat yang buat herbalife juga. 12 ribu orang lebih!!!! ke korea bukan sahaja untuk berbisnes, tapi juga makan angin ;-)


event yg ramai org


winter sonata, romantik tempat ni


belajar buat kimchi


di nami island




21 june 2009

dapat motivasi baru! terus plan untuk buat herbalife secara serius bulan ni. lagi pun kena cover duit tiket pergi ke korea... hampir rm 3 ribu lebih habis termasuk makan dan buah tangan. memang kena kerja kuat!


joe aku dah gemuk. nak herbalife!!
eh, ko jual lagi herbalife? nak bleh?
pergi korea buat herbalife ke? waaa, nak join jugak la. best dapat jalan2


antara ayat yang aku dapat. memang herbalife di malaysia tengah meletup. baru 3 tahun tapi dah hasilkan 3 presiden team. aku begitu teruja dan apa lagi, produk yang dibeli dijual dengan cepatnya. pisang panasssss!



akhir june


dapat lebih kurang rm 1000. dulu sebelum fly ke uk memang aku dah buat dan dapat la 1000-2000, tapi kali ni, hanya kerja lebih kurang 10 hari, dapat rm 1000. aku semakin bersemangat. bersemangat dan terus teruja!




awal july

coach aku mengajak untuk ke taiwan pula. tapi untuk ke taiwan, aku kena naikkan pangkat menjadi world team. hanya satu sahaja cara sekarang untuk naik world team, iaitu buat 10,000 VP (lebih kurang modal rm 35 000) memang aku nak buat! duduk bersama coach, tengok apa yang dia boleh tolong. dan bincang-bincang, lebih kurang aku kena jual rm 17 000 SAHAJA. nilai tu still banyak dan mana lah aku nak cari duit sebanyak tu????


slow talk dengan mak
mak bagi berhutang 5 ribu


minta tolong akak sulong
dia bagi rm7000


mak ok je, cuma akak aku mintak bayar banyak sikit bila dah pulang modal. haha, takpe, dari berhutang dengan bank, baik aku teruskan misi aku!! jadi, memang aku menjadi herbalife distributor yang hardcore dalam bulan itu!



pertengahan july


banyak pengalaman baru ku dapat. antaranya bukak booth dengan upline aku. waahh, tak sangka bukak booth ni banyak cabarannya. terutama memandang rendah akan orang yang meniaga. ingat lagi ada satu orang mak cik tu cakap


'muda-muda lagi buat kerja macam ni ek'


geram nak cakap balik, yang aku ni buat untuk part time sahaja dan masih belajar. oversea lagi mak cik oiiii. tapi fikir balik, tersenyum pula. sebearnya ni lah mentaliti orang kita. aku pun sama sebenarnya. hehe, takpe lah, yang penting duit masuk kan?


akhir july

untung bersih rm 2500. ada duit lebih ku bayar duit servis kereta makku. major sevis ok. anak bongsu yang bayar ;-)



awal ogos


produk masih banyak. kena buat sesuatu untuk habiskan produk sebanyak 17ribu kat rumah ni. asal ada 8 KOTAK BESAR, sekarang hanya tinggal 6 KOTAK BESAR lagi. kalau kira, memang tak sempat nak habiskan ni. jadi kena kerja kuat lagi. aku pelajari slok belok internet dan melancarkan website aku yang pertama (klik here ok)


hasilnya memang lumayan. aku tengok custemer semakin ramai yang dikenali melalui website aku tu. apa lagi, lagi lagi la aku bersemangat nak menghabiskan produk. pergi rumah orang tu, timbang2 dieorang beli.


1st time aku masuk ke sekolah. masuk dalam bilik guru dan timbang cikgu-cikgu disana. kat sana aku berkenalan dengan sorang cikgu yang mempunyai blog jugak. yang bestnya, dia jadi custemer aku dulu baru aku tahu dia pun seorang blogger. jadi, aku fikir blog ni pon medium untuk aku berbisnes. aku pun buat banyak entry berunsurkan bisnes dan memang mendatangkan hasilnya ;-)



pertengahan ogos

bulan puasa ku sangkakan herbalife tak untung, ehhh, lagi banyak rupanya. ramai yang mahu berpuasa menggunakan herbalife. ni aku cakap jujur, kalau aku bersahur makan nasi, pukul 3 ke 4 petang pasti dah lapar, tapi kalau makan herbalife, sepanjang hari rasa bertenaga. dengan tenaga inilah ku mempromosikan herbalife dengan lebih mantap!

dan nasib baik herbalife turun buat event ke kota bharu. dapat ramai client di kota bharu. suka suka suka ;-)



akhir ogos

untung bersih rm 3000, duit lebih aku simpan untuk perjalanan ke taiwan pula nanti!



awal september


bulan pose masih lagi bersemangat. aku fikir aku kena luaskan jajahan. jadi kena cari bisnes partner. kebetulan kawan au di utp berminat. jadi aku pun ke utp untuk meluaskan bisnes. ke sana dengan menaiki keretaapi ok. semangat kental dan harapkan berbalas


tapi


disebabkan tak terancang sangat, tak ramai yang dapat ku timbang. lagipun kejap sahaja. takpe, kira tu kegagalan disebabkan kesilapan tidak merancang dengan elok. walaupun sedikit yang ku jumpa, tapi semua kelihatan positif dan kawan ku di utp bergitu bersemangat sekali!


ke taiwan!!!! aku layak ke party dia. best sangat!!! layan gambar ;-)



gambar org penting di taiwan


nak masuk pun tersesak sesak, nasib baik berjaya bolos



jalan jalan makan angin kat taiwan


belakang tu 101



balik dari taiwan aku membuat keputusan untuk melayakkan diri ke cruise 5 bintang bulan 11 ni. rancang punya rancang, aku kena lakukan 3 kali ganda jualan yang aku buat untuk naik ke world team dalam masa sebulan


lama berfikiran...


mana aku nak korek duit sebanyak itu? tapi takpe, aku percaya selagi aku bermimpi untuk dapatkannya, selagi itu aku akan berusaha mendapatkannya! yakin boleh!!!!!!


pertengahan september

raya kan? yang best aku hadiahkan tv 42 inci kepada mak aku. tengok, berutang rm 5 ribu, faedah tv anak dia bagi. hehe

aku juga berkesempatan untuk share aku punya story di event herbalife di ritz carlton. herbalife about story, success people story. walaupun aku punya income takde la bnyak, tapi ada sesuatu aku boleh share dengan herbalife distributor yang lain




akhir september

flight aku ke uk 28hb. masa ni aku dah uruskan banyak benda di sini. dan akan sambung balik sesudah sampai ke sana. masa ni untung bersih aku rm 4000. hutang untuk dibayar kepada akakku rm 7000 memang dah cukup. mak siap bagi tv lagi. aku fly ke uk dengan hati yang girang!!




wonderful summer in malaysia
10 k in 3 month




summary

income
june (10days je) rm 1000
july rm 2500
august rm 3000
september 4000


expenditure

korea rm 3500 (ni pon sebab shopping bnyak!)
taiwan rm1800
tv 42 inch rm3000




pasal cruise, aku tak layak.....


tapi takpe, aku dah berpuas hati dengan pencapaian aku. insyallah bulan 4 ni setelah satelkan hal SMSA aku akan bergiat aktif semula dalam herbalife!!!


orang uk terutamanya orang sheffield! nantikan aku di depan pintu rumah anda ;-)


~~~~

entry ke 29 : cik erin

di mulakan entrynya dengan cara perempuan. erkk, cara perempuan tu paham paham la kan. girly2 sikit. dulu memang agak menyampah baca yg jenis ni, tapi sekarang ni tak jumpa yang girl2 ni, macam tak lengkap berblog. tulisan besar kecik, warna warni.. ooh i like it. tertarik dengan definisi love. tak perasan yg love juga maksud suka. ahaa. biasanya orang cakap pasal cinta, sayang bla bla. cik erin bawa aku ke satu lagi definisi love iaitu suka. memang leih kurang sama je maksudnya, tapi benda ni buat kita tak perasan. di gabung dengan entry besday kawannya, senyum semangkuk la si kawan tu. hehe. okess, time kasih sebab join.



entry ke 30 : bard

cik bard memilih unity through sportmanship untuk entry dia. disertakan beberapa gambar sebagai penarik. paling suka gambar yg pegang bola tu. nampak serius disitu. hoho. memang betul, sport boleh mengeratkan ukhwah antara kita. itulah yang sebenarnya tersirat di sebalik kita bersukan. cik bard juga ada katakan yang semester akhir ni rugi kalau kita tidak saling kenal mengenal dan dia sendiri pun kenal ramai orang dengan mengikuti sukan ni. yeahh, totally agreed. cayalah. nanti tangkap gambar men ragbi plak ;-) thank u cik bard, dah 2 kali dah masuk contestku. terharu ~~~


entry ke 31 : sara

hehe, join jugak cik sara ya. ritu pelawa dia soh masuk, akhirnya masuk jugak. walau[un entry yg ditulis agak pendek, tapi cukup mendalam. wording digunakan pun takde susah untuk dihayati. true meaning pf love ak wujud ek? hehe. ku suka part uang cik sara cite, kalau kita tak percayakan sesuatu, kita takkan jumpa benda yg kita percaya tu. ahaa, mendalam. menusuk kalbu. ok. boleh klik ke entry cik sara untuk baca lebih lanjut. terima kasih sebab masuk jugak.

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

67 ulasan:

Ibu Ammar berkata...

pencapaian hebat bagi seorang yang masih muda! cayalah!

Hizami Li berkata...

oh.
herbalife.
bestnya.
gi jln2.
hehe.

Unknown berkata...

oh god joe..
dh lama sgt tgu entry ni..haha

btw, very nice sharing.
28hb ni michiko dtg..
mai la join..
:))

joegrimjow berkata...

michiko?????
arghhh
tidakkkkkkk

xpe
kat sini ramai lagi chairman club yg mantap2
kekeke

Unknown berkata...

haha..
jgn bg ku jelessss

MOJ is coming for xtravaganza..
wowwww(gaya fetty)
:))

Faizal Sulaiman berkata...

kurus tol joe.hehehe

sonok seh jalan2.good info;)TaHNiah!

joegrimjow berkata...

thx u faizal, hehe, senantiasa kurus gitu ;)

hayatito, dah, xmo cakap. case closed :(

Unknown berkata...

haha...

fight for macau!!
jowm!

tlg doa i world team bln ni..:)

Jard The Great berkata...

haha.. bole kawen da neh

ardinihumaira berkata...

^_^ beshhhnyer.. dni ada gak nak join herbalife. tapi takde kesempatan lagi.. incik ini boleh guide saya jadi kurus2 ka? hehe.. berminat juga :)

MyaFiza berkata...

wahhh...kagum sekejap.
tahniah ye...

et berkata...

uuu..sangat hebat..kagum sebentar..

MiSs GrEeNLuVeRmA berkata...

i'm really proud of u~~~
then teach me to be good herbalife distributor like u~~~~~(^_^)

joegrimjow berkata...

mr_joe_smart email ym
hehe
jom jom
kite blajar sesama

Nurul Nadiah berkata...

alhamdulillah
rezeki Allah memang ada di mana-mana
antara mahu dengan tidak mahu je

tahniah.
kagum dengan ur effort =D

Tanpa Nama berkata...

joe...
saya mmg terpikir nak amik herbalife utk diri sendiri n syazwan...insyaallah pas stable balik kang.. saya mtk kat joe ok...=)

SyimaSyaz

beautiful_rose berkata...

wahh pengembaraan y cukup indah.
sgt sokong kamu!
org melayu harus berniage tingkatkan ekonomi islam
sy cukup kagum dgn org2 melayu mude y de motivasi untk berniage.
teruskan usehe kamu dn buktikan kpd sume org melayu pon bole berjaya dlm perniagaan! =)

♥ Juliana Violet ♥ berkata...

Congrats... satu untuk berjaya turunkan berat badan selain dari punya daya motivasi yang tinggi...
secondly, menjadi inspirasi kepada orang lain... :)

Tanpa Nama berkata...

87kg and 72kg tak banyak turun..tapi sbb joe tinggi..maybe ketara perubahan itu..keep up ur good work!

YanTzAnabella berkata...

salute 4 ur determination =)

Hazzy Ishak berkata...

berpinar pinar baca entry ni..ekeke

Hazzy Ishak berkata...

nak try gak herbalife ni..
tu pun disponsor org...haha

Cahaya Yang Riang Gembira berkata...

Okey okey.. Boleh masuk minang dahhh.. Hehehehe.. Teruskan usahamu.. Muda lagi dah berjaya mcm ni, salute.. Bagus untuk dijadikan teladan bagi sume anak-anak muda.. Heee.. :)

Adeqq berkata...

saye berminat!

Aduka berkata...

bestnye..

sharamli berkata...

syabas...
nanti kena adiahkan mak menatu lak...heee

Lea Isnawi berkata...

macam best!...
tp mesti mahal kan?
xmampu nak beli..
huk3

zulaikhaablah berkata...

uisyh..bestnyer.. dhlah dpt gi mkn angin phtu dpt duit...byk!!!
apsal kwnku ckp dia try herbalife tp tak jd pon??

Mimie.Candy Cane berkata...

wahh....anak muda yang berjaya..teruja sangat bace entry ni..

aku rasa aku pun nak try herbalife jugak la lepas ni

teringin nak pakai kebaya.uhuhuhuh

saiful mohamed berkata...

masuk TBL boleh kurus.. =)

rhapsody LiN berkata...

seyesly abg joe kurus.tp kurus sihat la.. makin macho. :p

teringat adziim. last tgk dia dh makin gemok.
hehehehehe... x jg bdn kot.. suruh dia beli herbalife lg kat abg joe.
:P

Unknown berkata...

saypool..kurus + sihat + nutrien lengkap..tu yg penting..:)

joegrimjow berkata...

thx u for supportive email
;)

hayatito bleh dilantik sebagai s/u ku ni
hehe

Unknown berkata...

boss..bila nak open table?
haha

Munsyi berkata...

ko plg tinggi kt msia ni ke?nice..muda2 lg dh buat keje cmni..hehe

Faris berkata...

gratz from us...

bestnya jalan2...

Mak Su berkata...

pegi korea? abihlah anak2 maksu jeles ni, semua tengah gilakan 'boys over flower - F4'. hehehe

Unknown berkata...

jowm2 meriahkan Generation Herbalife.. tahun ni blh berjalan ke Macau, China, HK, Bangkok and Hawaiiii..

nak tahu bagaimana utk pergi ke tmpat2 ni?? tanya joe bagaimana..

boss, i promot ni.
wajib open table..claim maa..:)

IntanBerlian berkata...

joe ko nampak comel bile 87kg=D

aku gemuklah leh aku makan tak..

korea.gile jeles aku.. ceh.
teringin nak makn kimchi.huhu

teruskan usaha smpi jdi org kaya baru!

ISZA berkata...

fuhh.. slim tu,
akak nak slim gak..
ble lah dapat saix L ni.. huhuhu

Adziim berkata...

wuhoo~
tak lama lagi jutawan herbalife la ni..pegang area kelantan.

devoted lily♥ berkata...

kimchi..
dlm BOF ade wat gak..
sedap tak??

dayah berkata...

wah..tahniah la berjaya kurus.
tak sangka plak dulu chubby then kurus, but if sihat takpe je.

my mom minum air herbalife utk suplemen tp bukan tuk kurus..and sy tumpang minum juga and sedap.

sapa yg guide yu to do biss herbalife?

joegrimjow berkata...

hidayah, my upline of coz. hehe

devoted, mmg best sesangat, hoho

mak su, haha, soh la anak2 tgok gambo tu ;)

NK berkata...

Wah!!

Boleh kurus macam tu skali, sgt berbeza!!

Tahniah, anda antara jutawan herbalife yg NK pernah jumpe

HEMY berkata...

fuh..mcm nk join..balik msia ko brief aku kaw2..amacam??

*Cik Sara @ D'Sahanara* berkata...

wow..1 journey yg mmg hebat..tahniah2..bestnya korea..

joegrimjow berkata...

hemy, bleh aje. hehe. ngah meletop ni kat sana

green berkata...

skarag ni, kalau nampak iklan herbalife, mesti ingat blog ni..haha

Frodo Baggins berkata...

usaha tangga kejayaan bro!
cayalah ...


>>____<<

.millalara. berkata...

yeah, keep up da good work joe!

vidadarisakura berkata...

fuyooo

Sang Harima berkata...

cayalah bro..

annfrendly berkata...

wow..
hottt...
87kg jadi 72kg..
nak kurus jugak..
tapi tak pernah dengar pasal herbal life ni..

mungkin saya kurang membaca jadi kuranglah pengetahuan..

mahal tak produk herbal life ni?
ade macam harge jus mate 5 tak??
RM200 utk 1 bulan..

FaTiN berkata...

herbalife? kat umah tak abes2 lagi ni. hihi

Tanpa Nama berkata...

kagum dengan ko

Sharif John berkata...

Dulu gemuk jgk... lepas buat latihan neraka... terus kuruss

nurinkhairi berkata...

bagus
leh masuk dalam CV :)

BuDakHutaN berkata...

woah! kewl bro... siuk lah ko bleh jalan2 travel2
dan congratz ntuk bisnes yg sukses...
semangkat kental beb!

joegrimjow berkata...

ann, ym ok, private ni kene ym, hehe

mr_joe_smart

cik erin berkata...

hahah.
cara perempuan.
kejam betul.
tapi harus mengaku jugak:P

hahah. sorry merepek je lebih.
join for fun. heheh.

honey amour berkata...

wah..boleh jadikan u inspirasi ku..hehehehe

Cikgu Dahlia berkata...

beshnyer....nak kurus gak tapi xmoh diet..hehe

azimask berkata...

wou... nak tnya kat joe.. kalau ambil herbalife nie kena berterusan ker? betulkah org cakap kalau stop badan naik 2 kali ganda.. huhuhhuhu tanya saja pada otai herbalife... kalau jawab.. roger kat shoutbox sya ekh.. hehehehehe tq

Ah Moy berkata...

ah moy datang...wah ye ker??
dahsyatnyer rm3000 la..hurmm susah la saya mcm ni...mcm mana nk follow??
saya dah follow blog awk
awk follow blog saya ek..sokong ah moy yg baru belajar..komen2 ler sikit...maklum la org baru..hehehe

Mama Zharfan berkata...

kagum dgn joe :)

AMOI KUSUT berkata...

wah!!
i tgh diet ni..
u sumber inspirasi lah..
caya laa!

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW