Share

Ucapan : kenang daku dalam doamu

Kenangdakudalamdoamu

Agak agaknyalahkan, dari mana datangnya ungkapan ini? Kalau ku cakap datang masa zaman dulu 1400 tahun lagi agaknya caye x?

Research sendiri

Sebenarnya ungkapan indah ini boleh kita cari sendri dalam internet dari mana usulnya. Untung ku tahu ungkapan ini datangnya zaman khalifah dahulu lg dri seorang penceramah, xpayah la cari dalam internet kan :-)

Menjana cinta

Ungkapan indah ini lahir dan bukan direka oleh pemimpin dahulu. Macam mana ungkapan ini boleh trtSEBUT atau terPACUL dari mulut mereka tidak perlu untuk difikirkan kenapa cuma ambil sahaja ibrah kenapa ungkapan ini terhasil

Menghayati cinta

Hubungan manusia dengan manusia cukup rumit. Perlukan masa dan tenaga untuk dihayati enjin kerumitan hubungan ini. Cuma kalau mahu dimudahkan, kemanisan penghayatan hubungan ini sudah pasti hebat untuk diceritakan

Bebel membebel sampai tak paham

Ada banyak cara untuk memanifestasi perasaan cinta kepada manusia. Semat percintaan ini dalam diri manusia, sudah pasti kesannya seantero makhluk merasainya. Contoh cara yang paling mudah memberi salam

Bagi salam

Salam atau dalam bmnya selamat, mendoakan keselamatan kepada org lain adalah antara cara termudah untuk melahirkan perasaan cinta sesama manusia.

Aku doa kamu
Kamu doa aku

Mudahkan?

Tapi yg mudah inilah sebenarnya susah untuk dijalankan. Susah untuk di luahkan doa keselamatan kepada sesama manusia. Kenapa kena tanya diri sendiri, xguna cari konklusi di blog ini tapi cukup kalau lepas membaca, introspeksi diri untuk menjadikan budaya ucapkan selamat ini satu rutin mulut untuk diluahkan

Nota kaki : tak perlu hipokrit, hanya berlatih untuk menjadi terbaik

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

12 comments:

Farhana said...

Assalamualaikum joe.. (selalu wat mst akan jadi amalan kan?)

Yes.. Belajar mnjadi yg terbaik.. That is wut matter.. ;)

~ thanx..

nursarah87 said...

mengucapkan salam besar hikmahnya. bila ucap 'asslamualaikum' pada sedara seIslam automatik kita akan berwajah manis/ senyum-> automatik juga dapat bersedekah..

sharamli said...

ku tak hip0krit k0t...



















bt0l..xtipu...

Nazz said...

Salam...

Iyalah... ucap good morning lagi senang dari mengucapkan salam.. apa lah nak jadi....

♥frêaky.gurl♥ said...

salammm...^.^
hehehe...agak pnjg entry tu tp ada isi...bgus...;p

-lama da xmasuk sni...hehe..;)

+akufobia+ said...

latihlatihlatih.cing.jadi baik.haha.

'AQILAH said...

latih beri salam...akan2 :)

i'msosupernotcool said...

boleh berlatih tapi kalau x berbakat macam mane?
x berbakat untuk tidak menjadi hipokrit..
aahh..
susah kan?

lea said...

eh kembali ke blogspot???

sori dah lama x jalan sini
hehe

eNaSaN said...

keeP it up Joe.....





salam...

Naz said...

salam... memang mudah disebut, tp selalu dilupa... huhuhu...

atty's said...

salam joe...

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW