Share

hakikat duit dari seorang tua

orang kaya kampung mak aku pernah beri nasihat kepadanya tentang duit


'sumber duit ni datang dari 3 tempat, tanah, pokok dan juga poket orang. nak jadi kaya, kena pandai cari dari tiga tempat ni'


baru pernah ku dengar istilah ni. stylo jugak orang tua ni


baya aku ni kalau nak beraya rumah orang tua, mintak sikit petua2 nak bejaya dalam hidup. kan mintak duit kan kene marah plak sebab dah beso panjang. sebab apa? dieorang makan garam dulu dari kita (walaupun mungkin kita makan pizza dulu dari dieorang ;-) )


-ihsan photobucket-


nota kaki : perlawanan futsal family antara ANAK JATI vs PERANTAUAN malam ini!!! saksikan di pasir tumbuh ;-)

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

19 comments:

'AQILAH said...

baru lepas kire duit raye...

green said...

tanah, pokok dan poket..
rasenye, aku phm..

elaborate lebih sket en joe -_-

Amirul Khamil said...

baruku tahu drp 3 sumber ini :)

{lumut} said...

tersenyum lak aku bace..
"walaupun kita makan pizza dulu dr diorang"
sengal.

aLeen aVriL said...

pasir tuh tumbuh aper?
p tgk maen futsal...kat psir tumbuh...?
pelik...

joegrimjow said...

@4966647206209787587.0
poket orang la kot

joegrimjow said...

@3428565123511741218.0
betul la kan?

joegrimjow said...

@7830030778126076854.0
pasir tumbuh nama tempat

Mazeed said...

pasir tumbuh pe?hehe...

teamdakwah said...

dari tanah(medium) baru tumbuh pokok,pastu dari pokok(jual hasil) baru dapat duit yang de dalam poket..kire duit tu dari tanah(medium) la ye x??
-aq orang pertanian-

rhapsody LiN said...

huhu~
makin beso, collection makin kecik lol~

Zaffi Zuhri said...

Awk tu bagi duit raya tak kat ank buah?
Btw, blk Sheffield bile? Tolong bawak kan rempah kari daging/ayam ADABI paket besar 2 untuk saye boleh? hahaha.
Selamat Hari Raya. Maaf Zahir & Batin.
Raya kat mane-mane pun best okkk. Happiness tu kite sndri yg create =))

azaliahjsalleh said...

WOAHHHHHH , cayalah atok tu

Jard The Great said...

aku seb baik takde anak buah lagi..... so duit slamat.. ehehe..

Dj Epoi said...

Salam.....Joe & The Gangs

Gua tunggu duit raya dari Orang Muda cam Lu heheheheh

et said...

haha..mkn piza dlu ek..mungkin2..

bgos btol..nasehat uh lg bharge dr wet raye..

joegrimjow said...

@6956281044349581381.0
tunggu la ada nanti

Lifesaver said...

berbudi pada tanah..mmg untung

misz beauty said...

beauty pown suke dengar cerita org tua2...=)

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW