Share

entry contest 2 : perempuan gadis wanita

entry asal ada disini : http://www.joegrimjow.com/2009/05/perempuan-gadis-wanita.html
kumpul soalan ini bersama 4 soalan lain untuk memenangi hadiah TEPAT
pengomen ke10 dengan jawapan tepat akan memenangi hadiah CEPAT
komen je entry bawah ini dan berpeluang mendapat hadiah RAPAT

semoga berjaya!!!



~~~~~


kalau aku dilahirkan sebagai gadis.
tentu susah. macam macam perkara kene aku buat. aku yang anak bongsu, sudah tentu akan menjadi anak bongsu dara kesayangan keluarga. sifat gedik sudah tentu akanku miliki. melaram, pakai gincu, beli maybeline, baju zara, n macam-macam lagi perkara si gadis akan buat. bf? sudah tentu dengan kecomelan (barangkali kalau jadi perempuan) boleh memikat lelaki kacak diluar sana. body macam arjun rampal, petik jari je!

tapi jadi anak gadis dalam suatu keluarga, sudah pasti bnyak kerja kene aku pelajari. jadi gadis muslimah, tanggungjawabnya banyak dan susah. takut tak tertunai.
nasib baik aku lelaki



kalau aku dilahirkan perempuan
waaah, sah sah aku kene belajar semua perkara yang kaum perempuan buat. basuh baju, lipat kain, jaga anak. dan yang paling sakit, lahir anak. aku dengar kalau lahir anak, setiap urat yang putus ketika lahirkan anak, setiap itulah dosa akan terampun. banyak betul dosa aku akan hampus nanti. senang la. tunggu suami balik kerja, cium sikit, satel sudah

tapi jadi perempuan ni kene tabah. kerenah suami bukannya sikit. nak itu nak ini. susah dan tak terjaga. kalau tak jaga elok-elok, di pasangnya satu lagi
nasib baik aku lelaki




kalau aku dilahirkan sebagai wanita
yang ni part paling aku suka. wanita bererti aku mempunyai keluarga yang luas. aku akan ada anak untuk dijaga, ada suami untuk dibelai. anak mestilah sayang aku lebih. sebab aku kan ibu mereka. yang buat susu, jaga makan minum mereka, bagi kasih sayang yang cukup

tapi wanita ada cabaran dia. proses menjadi wanita, amat susah. tekun, sabar dan pandai bagi kasih sayang.
nasib baik aku lelaki



dalam hidup aku, aku beruntung kerana dapat berkenalan dengan seorang gadis, perempuan dan juga wanita yang cukup sempurna di mataku. walaupun jarak membezakan kami, aku beruntung sebab hari-hariku dulu bahagia dengannya disisi.


ada orang cakap tido dengan perempuan untuk lelaki baligh hanya untuk isterinta yang sah. walaupun adik beradik tidak boleh. tetapi aku seumur 20 tahun, masih lagi tidur bersamanya. walupun tidak sekerap mana, malam ku bahagia dapat menerima kasih yang mencurah-curah. aku kan anak bongsu, manja itu aku ada


dia yang mengajar aku menjadi seorang lelaki. lelaki yang akan berbuat baik kepada wanita yang akan bergelar isteriku. dia mengajar aku erti kehidupan. pahit manis, pastikan jangan lupa agama kene didahulukan.



campak lah dimana pun, jangan lupa sembahyang, jangan lupa ingat DIA


aku ingat kata-kata itu dan aku pegang. dengan kata itu, hidup aku tidak terpesong. aku yakin kejayaanku yang aku nikmati sekarang adalah hasil dari doanya yang tidak putus-putus. terima kasih pada dia.


hari ni kelahirannya. bukannya aku menulis entry kali ini menanda aku sayang padanya hari ini sahaja, tetapi sempena kelahirannya yang ke 61, aku coretkan sesuatu yang istimewa. aku tahu dia tidak membaca entry ini, aku harap sayang aku padanya melalui penulisan ini, dapat sampai rohnya kepada si dia.


dialah bondaku
dialah mummyku
dialah ibuku
dialah yang aku tersangat sayang


kasih sayang pada arwah ayahku, ku hantar doa supaya dia bersama dengan yang soleh
kasih sayang pada ibuku, akan ku bakti hidupku untuk kesenangannya nanti


happy birthday selamat hari lahir

khadijah abdullah

dari:
anak mu yang jauh di perantauan







~~~~~
soalan untuk entry 2:
tahun berapakah ibuku dilahirkan?
kumpul soalan ini bersama 4 soalan lain untuk memenangi hadiah TEPAT
pengomen ke10 dengan jawapan tepat akan memenangi hadiah CEPAT
komen je entry bawah ini dan berpeluang mendapat hadiah RAPAT

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

49 comments:

miss lolly a.k.a luvfareda said...

1948.

fuh2. mintak2 rr jadi pengomen ke 10.haha.

shaye juga shayang ibu shaye:)

iva saionji said...

jawapan dari iva tau joe..hahaha..adeh hai...

~~~~ 1948 ~~~~

sekian

iva saionji said...

jawapan dari iva tau joe..hahaha..adeh hai...

~~~~ 1948 ~~~~

sekian

iva saionji said...

jawapan dari iva tau joe..hahaha..adeh hai...

~~~~ 1948 ~~~~

sekian

iva saionji said...

jawapan dari iva tau joe..hahaha..adeh hai...

~~~~ 1948 ~~~~

sekian

iva saionji said...

jawapan dari iva tau joe..hahaha..adeh hai...

~~~~ 1948 ~~~~

sekian

iva saionji said...

jawapan dari iva tau joe..hahaha..adeh hai...

~~~~ 1948 ~~~~

sekian

iva saionji said...

jawapan dari iva tau joe..hahaha..adeh hai...

~~~~ 1948 ~~~~

sekian

iva saionji said...

jawapan dari iva tau joe..hahaha..adeh hai...

~~~~ 1948 ~~~~

sekian

Hayatito said...

1938..
ala..lambat lg=p

xpe la..
mother is always the best..
miss my mum.=(

kasihnya ibu membawa ke syurga..
kasihnya ayah berkorban apa saja..
kerana kasih anaknya melebihi apa yg ada di dunia..

iva saionji said...

hehehehe..ok2 iva nak komen nie..erm...pada iva xkesah ar laki ke pompuan..tapi macam iva..iva sangat BERSYUKUR sebab dilahirkan PEREMPUAN...hehehehe...sebabnya...sebagai perempuan iva dah tentu comel...hahaha....iva leh make up2+pakai baju cantik2+leh pakai tudung so jadi sangat comel...lagi satu perempuan yg dah kawen kalau layan n sayang husband lagi senang masuk syurga n dapat banyak pahala..Alhamdulillah...perempuan ade cuti sakit tiap2 bulan...perempuan boleh mengandung n boleh melahirkan anak..perempuan kalau melahirkan anak walaupun sakit..walaupun banyak urat halus2 putus tapi dosa2 terhapus...wah indahnya jadi perempuan..so joe...laki ke pompuan ke yg penting hati n nurani kena bersih n betul..iman kena kuat..chewah..hehehe....yg penting iva siperempuan yg cute nie dah komen tau...

gadis.alaMaya said...

salam, tabah seorang ibu tunggal menghadapi pemergian suami. ibu awk bertuah dpt anak yg penyanyang mcm awk. *dr pemerhatian, ok*

oh btw, pmpn tak semestinye gedik ok? !! ;p

misz beauty said...

Jawapan = 1948

selamat ulang tahun buat bonda kpd joe... semoga dirahmati dan dilidungi Allah swt hendaknya setiap masa. Amin

mama tisya said...

thn 1948 ibu mu dilahirkn..

Hayatito said...

aiyo..
igt sudah lambat woo..

1938

Hayatito said...

aiyo..
igt sudah lambat woo..

1948..

masyaAllah, wrong typing 2 kali lak tu..
haha

Hayatito said...

xpe
aku nak spam gak

1948.

Hayatito said...

1948

Hayatito said...

xpe kalah pn..
ibu mu comey..=))

1948
(malu salah typing td..haha)

Hayatito said...

1848..
spam..

Hayatito said...

comeynye........ibumu..

1948..
geramnya salah type td..
arggghh..

Hayatito said...

sudah perlu ke kls..
muktamad=1948..

ta~

olin said...

tahun 1948.

hehe.

atiQah adNan said...

1948

iva saionji said...

salah kira ar plak...huhuhu..1938..aduh..

iva saionji said...

1938kan joe...

iva saionji said...

akakakah..gane leh tersalah letak no nie...1938 ek..pembetulan..tu ar sambil keje sambil layan contest..ahakz...ampun joe..

iva saionji said...

mesti joe bengang..jgn marah joe nak menang punya pasal...hahaha..1938

iva saionji said...

dah xlarat dah..1938

Lifesaver said...

tahun 1948

Ivy Metaga said...

1948...

d_ said...

1948

Hazzy Ishak said...

1948

best jugak jd gadis tau ;)

Lin said...

lahir tahun 1948~
:p

hari nie genap umur lin 19 tahun 8 bulan. so, bila bufday lin??
h0h0~
buat kuiz sendiri. :p

fecha said...

mnjd seorg perempuan gadis wanita bkn sesusah yg d sangka n bkn jgk ssenang yg d bygkn..
org kate perempuan sng msuk syurga,btul 2..taat pada suami,tntu bau syurga..
org kate ank2 jge sng msuk syurga,xkre laki or pmpuan,jgn mnderhaka pd ibu tnntu bau syurga..so d sini ank laki pn mudah msuk syurga kn aslkn jgn m'derhaka pada ibunya..

kalau aku d lahirkan sbg lelaki,
org kate lelaki lg berat tggungjwp menjage sebuah keluarga,mndidik ank n isteri kerana sume 2 terletak ats bahu suami.
org kate jg org laki kena sntiasa berada d dpn n jgn lupe nafkah kpd kuarganya,ibu bapanya n juga mertuanyer..huh berat tggjwp 2..

tp sy b'syukur kerana d lahirkan sbg perempuan gadis wanita kerana suami n ank2 akn lebih menyayangi sy sbgimana kamu lbih menyayangi ibu mu..

Alhamdulillah semoga ibu kamu trus sihat n panjg umo untuk kamu berbakti padanya.

sharamli said...

194o...

al-Wann said...

sob..sob..tringt kt my mummy plak..:(

~effa~ said...

effa nk jwb...
jwpnnye taun 1948....

~effa~ said...

1948 jwpnnye....

~effa~ said...

ibu anda lahir tahun 1948..
mama effa lahir tahun 1967....
xkisah la bila pon ibu kita dilahirkn, ibu tetap ibu...
ibu merupakan insan yg paling mulia..
kerana itulah Nabi meminta kita menghormati
1. ibu
2. ibu
3. ibu
4. bapa

kerana itu juga apabila kita mati, kita akan di binti dan di bin kn atas nama ibu kita...
sesungguhnya tiada dua ibu yg melahirkan kita....

shinawawa eyenie said...

enrty semua psl perempuan jer...
ska bc entry wak tp.........

joegrimjow said...

@7161678182861497059.0

salah
so ku ambik yg no 9 punye la ek
hehe

Anonymous said...

6 mei 1948

HEMY said...

amboii..cium2an yee....depan kami malu2 plak..babap ko nnt..ahahahaha!!!

oit...kirim mug tulis taiwan buleh??hehehe

miszkeyna said...

1948~

nurfa said...

rindu my mummy..

geeds said...

this one xbley nk spam ur comment box.
tanggung jawab di kelas perlu didahului.
haha.

misz beauty said...

manyak nye comment sama dari orang yang sama... sampai pening2 beauty nak nengok comment beauty ade ke x... uhuks...

nota kaki* joe bawak balik pakwe taiwan je lah tuk beauty... tp diam2 tamo kasi taw my hubby... ihiks...=D

~PakKaramu~ said...

Pancing ikan di pipi senja

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW