Share

tidurlah sayang


terima kasih pada cik jard kerana mengajar cara untuk delete follower. sekarang tengah mendelete bloggers yang tak berupdate dan ditukar dengan bloggers yang selalu update (maksud selalu bukanlah sehari 2 entry, tapi just update)


sekarang nak belajar cara bila orang komen, kita boleh komen orang balik. entah apa istilah yang digunakan pun tak tahu. alaa, macam kalau kamu komen, ku pun balas komen di tempat komen kamu tu je. ishh, tak tahu nak terang macam mana. sapa2 tau, tolong bgtau ya.




















pak belalang dan mak belalang di kamar mereka. membicakan soal tentang tidur. nampak gayanya perbincangan mereka terganggu dek halimah yang masuk dan terus menerjah ke atas perut pak belalang


pak belalang : adusss, sakit perut abah!
halimah : haha, abah dah buncit dah sekarang!


pak belalang : buncit2 pon sehat bugar lagi tau. body mantaaaap
halimah : ye la tu, nanti buncit dah tak hensem dah. jalan pun semput2


pak belalang : ishh kamu ni. tak baik doakan abah tau
halimah : bukan doa. bagitau


pak belalang : ye lah, abah jaga lepas ni. ada apa ni?
halimah : gud2. tadi halimah dengar abah dan ibu bual pasal tidur


pak belalang : haah.
halimah : nak buat adik lagi ke? dah banyak dah ni


pak belalang : haha, takde la. abah ada masuk forum ni. bincang pasal tido
halimah : haaa?


pak belalang : tu pasal abah cakap2 dengan ibu kamu pasal tido tadi
halimah : tido pon boleh masuk forum ke?


pak belalang : yup. banyak keistimewaan tido tau
halimah : ye ke? halimah tau yang tido banyak la punca abah buncit. hahaha


pak belalang : sedapnya mulut halimah. perut ni buncit sebab tak excercise. takde kaitan dengan tido
halimah : yeye. halimah gurau je. apa kebaikan tido bah?


pak belalang : banyak. antaranya cas badan dengan tenaga
halimah : huiyooo. cam mana tu?


pak belalang : badan kita ni macam enjin la. makin banyak tido, makin banyak tenaga digunakan. jadi, bantal adalah charger dia. bangun, terus dapat tenaga
halimah : waaa. menarik! ape lagi bah?


pak belalang : ni pasal tido tengahari
halimah : haa. tido tengahari baik ke bah?


pak belalang : baik sangat! tapi takde la lama sangt, kejap2 je. 10 ke 20 minit pun cukup
halimah : oooh. kalau lama2 memang la tak elok. yang penting tido ye?


pak belalang : pandai pon. dalam kitab pon ada sebut (misykatul masabih), tidur yang sedkit pada waktu tengahari tidaklah keji, nabi muhammad pun ada melakukannya
halimah : ooh. macam tu ke?


pak belalang : ada satu kajian saintifik, tidur sekejap waktu tengahari akan meningkatkan produktiviti manusia. kita akan jadi lebih fokus.
halimah : ooohooo


pak belalang : dr james maas dari uni of cornell cakap, tido tengahari anta 15-20 minit cukup untuk mengembalikan tenaga dan menjaga kesihatan
halimah : bnyak abah tahu ya?


pak belalang : bese la, orang tua, banyak la pengalaman dia
halimah : hehe. soronok2. apa lagi bah?


pak belalang : hurmm. ni ha, pm kita dulu. tun mahathir , pernah ditemuramah camne dia dapat kekal aktif sepanjang hari
halimah : dia minum kopi radix ek?


pak belalang : ishhh kamu. che det tau naya kamu. bukan la!
halimah : haha, dah tu?


pak belalang : dia akan ambek masa 10 ke 20 minit untuk tidur tengahari, lepas tu dia akan kembali membuat tugasan sebagai perdana menteri
halimah : wahhh. hebat ni. jom bah tido


pak belalang : dah dah. jangan ngada. sekarang dah pukul 11 malam da ni. tak tido lagi apsal?
halimah : hehe. nak tido dengan abah dan ibu malam ni.


pak belalang : nehi nehi. mana boley. malam2 ni ibu kamu, abah je teman
halimah : ye la ye la. halimah tido dengan hartini dan haikal


pak belalang : haa, tau takpe. abah pon dah xingat dah ni. len kali abah story lagi. ok?
halimah : ok


pak belalang pun tidur dengan nyenyaknya malam itu... disamping mak belalang ditepi


nota kaki : hari ini proses menambah kalori.harap-harapku tak makan dengan banyak. 3 tempat kenduri!!!

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

33 comments:

neezareef said...

akak paham joe..hehe..nk komen blk bawah komen yg org komen tuh..

joegrimjow said...

haah
camne ek?

Precious said...

Yang tertidur kat jamban tu best! Hahh haaa ... anak saper tu?

sharamli said...

phm jgk.....
hu3..mcm en_me pny

joegrimjow said...

en_me punye ape>

Boo™ said...

tdo yg ckup baik utk kshtn,
kalo terlebih xelok jugak

sharamli said...

pny bl0g..
tp w0rdpress..
trus rply kt bwh..cm br0 FS jgk...

atty's said...

nie dah boleh ke lom nak buek komen cam ko nak tu joe..

Ivy Metaga said...

nak bantu, tapi sy sendiri pun tak tahu....

nak g tido macam baby2 kat atas jappp...

geeds said...

walaweiy!
3 tmpt kenduri?!?! simpan 1 utk geeds!

pkul 12 jap agy nk tdo larh~
:P

momentinlife said...

tdo, kene tutu p lampu.. bru tdo yg berkualiti..

bab tdo tghari tu, aku xlh.. sbb bgn2 mesti pening..huhu

farah said...

kenduri 3 tempat?
makan sket2 sudahlah.

:P

joegrimjow said...

tak boley lagi
sape nak ajo ni??

makan bnyk jap ag
hehe

NuR said...

menarik entry ni..
kita perlu tido...
utk tumbesaran..
bkn budak kecik je..
hehe...

+akufobia+ said...

tapi kalau da sedap,bedal gak kan?haha.

miss lolly a.k.a luvfareda said...

bang joe, ajarkan lolly nak delete follower tuh. huhuhu:):)

nak delete gakkkkkkkkkkk.

lieya orange M.I. said...

...blh buat tutorial la ni...

...amboi, 3tempat...bnyknyer...
...takper2, joe sudah kurus dah...

wawa_wanie said...

tdo tgh ari elok.tapi lau bgn pagi pon dh pkul 12.then nk tdo tgh ari lak.hehehe:).cmna lak 2?elok juge ker? heheh~

wawa_wanie said...

tdo tgh ari elok.tapi lau bgn pagi pon dh pkul 12.then nk tdo tgh ari lak.hehehe:).cmna lak 2?elok juge ker? heheh~

sufy said...

aiyo..comel sgt dak2 tu tdo..hehehe...byk tdo bole melembabkan otak di samping membuncitkan perut..huhu

KhairiL's said...

joe aku rasa ko nk guna threaded comments kot

kalu ko nk aku blh ajar nk bt mcm mn

Yunus Badawi said...

Kalau ko nak buat komen bawah komen tu ko bergurulah dgn en_me.

Kalau nak tengok org tidur tenghari ni ko tngok masa khutbah Jumaat. Mmg ramai yg khusyuk sampai ada yg keluar air liur basi hehehe

eazy said...

joe.
aah tu eazy
tembam kan?
tapy klu tgk life tak pown
trick gambar aje

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

motif gbr baby tido, joe? =P

Mucuk Shomot said...

nk tau gak cane nk dlte folower tuh? plsss...he3

amboi nk mkn byk ajk lew sy skali..ngah lapo ni..hik3

shinawawa eyenie said...

nsb ler wak dh delete my blog..hehe..
cmna 2?
nk tau gak...menarik cerita pak belalang itu..
leh buat novel ini

areQue said...

hiiii...salam singgah..aku sudah follow kamu

joegrimjow said...

masih lagi gagal mencari jawapan
threaded komen ya?

en_me
sape kah die?/

Mohd Nasri Md. Nasir said...

joe, try g sni..pstu cbe phm2 kn eh..hehe
http://dilarangmelarang.com/2009/03/memasang-threaded-comment-for-blogspot.html

xuen adyla said...

joe aq xcukup tidur sedih la
huhu

||alis|| said...

memula igt 1st pic tuh anak sedara kamu, comel jer tido cam tuh..

.......sekali, bukan.




.hampa.

blackskin said...

Haha~
Comel je pic except yg tertido dlm toilet....er kesian privacy bdk tu.

Masalah nak timing tidor tengahari tak terlajak ke petang. Niat nk tido 10-20 minit....last2 2-3 jam tido.

Lifesaver said...

aku suka tido tgh hari tapi lama... :)

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW