Share

law of attraction


semalam bukak puasa terhidang di atas meja 8 jenis lauk-pauk. masak hanya 2 jenis, dan yang lain orang lain bagi. nak je letak gambar, tapi mungkin tak sesuai, makruh puasa tengok lauk-pauk banyak-banyak ni! antara hikmah berpuasa, orang suka sedekah ;-)


belajar satu benda


lelaki a : aku ada problem r
lelaki b : problem apa?


lelaki a : susah nak pergi terawih
lelaki b : apsal susah sangat? bukannya susah pun


lelaki a : entah la, sumbat banyak sangat makanan kot masa berbuka
lelaki b : takkan la sampai tak p terawih makan banyak


lelaki a : entah. aku selalu azam, taknak ponteng terawih, taknak ponteng terawih
lelaki b : hurm.... ko ada dengar pasa law of attraction?


lelaki a : apa tu? kuih kat bazar ramadhan ke?
lelaki b : cet, bukan bukan. hukum tarikan


lelaki a : haha, aku tau la. yang ko translate buta2 buat apa
lelaki b : dah ko lembap sangat


lelaki a : apa law tu cakap?
lelaki b : kalau ko nak p terawih, ko takleh cakap benda negatif pasal terawih


lelaki a : maksud?
lelaki b : kan ko azam, taknak PONTENG terawih


lelaki a : betul la. taknak ponteng...
lelaki b : ko tak leh sebut ponteng..


lelaki a : napa?
lelaki b : nanti ponteng tu akan tertarik jugak. last-last ko pon akan terponteng


lelaki a : jadi?
lelaki b : bgtau la... aku nak terawih penuh ramadhan ni


lelaki a : sama maknanya je tu
lelaki b : memang sama, tapi ko tak sebut benda negatif pon dalam ko punya azam


lelaki a : ooo.
lelaki b : ada paham?


lelaki a : paham paham
lelaki b : bagus la paham



nota kaki : maksud puas hati adalah mendapat sesuatu dalam jangkauan kita (bukan rujuk kamus)

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

37 comments:

ije said...

logik. :)

HiDaYah -the guidance- said...

a very good lesson here..
Law of attraction eh..
mmg kne cube nih...

||alis|| said...

LOA nih alis jumpa masa still in unit trust industry, few years back.

mesti dah tgk DVD 'the secret' nih, kan? or at least punya buku dia. by rhonda.

angeldream said...

semalam aku bawak adik tunang aku semayang tarawih. baru isya dia dah muntah. makan banyak sangat.. kewak

:angeldream:

Lifesaver said...

erm..kalo x faham..bagi dia baca buku tu

kojah said...

owhhh gitu ye...

good good...=)

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

nuar pun paham...ngeee =D

maceh2...

shinawawa eyenie said...

bnyknya..ni yg jeles..org dkt kolej dah leh bnyk..bli dkt bazar,xbest!!...nak berbuka dkt umah wak ler..hehe..

eazy said...

perempuan boleh tarawikh penuh?

Jard The Great said...

;p

al-Wann said...

1st ingtkn tjuk sal teknik mgorat..he2..hmm,psikologi kan..btol gak 2..ak nak terawih pnoh..ahaks..

Boo™ said...

owh cmni. :D

'AQILAH said...

betul. sama macam "sekarang kite pilih salah seorang"...nnti kite orang yg salah. cakap "sekarang kita pilih tutt sebagai"

sharamli said...

0k..terawikh2...

joegrimjow said...

@5711251589311697223.0
jgn segan2 cuba

joegrimjow said...

@3484123670531374825.0
tgah mengandung 3 bulan

Hazzy Ishak said...

rindu bertarawikh di kampung halaanman...

Firol said...

teori baru ni..... macam jugak cakap susah betul kejer ni...tu yang susah sebab ada negatif...hohohooh..bagus2

Anis Mohd said...

ok ok .
dah btl kan niat.
nak terawih . nak terawih .

<< s| tED| >> said...

oOoo! ok!! ikut!

░♥si lampu neon♥░ said...

sebenarnye nak seribu daya, taknak seribu dalih.

jom berterawih!

hysMan.. said...

pucuk pangkal tanya hati..
tepuk dada tanya IMAN..
tp mantik juger.. ehe

Rosy Girl~ said...

ayuh.. mari kite tarawihk.. lagi2 yang tak penah buat... :)

p/s: masa nih la best kalau masjid depan umah... semangat je nak p tarawihk~

geeds said...

eh, it is actually true you know.
ble time mood malas2 nk ke kelas tuh dtg, slalu ckp "esok kne pegi kelas!"
n it really works!
:))

Precious said...

Maksudnya kita kena selalu positif ler. Bila fikir positif akan jadi positif dan begitu gak sebaliknya, kan! Betul betul ... Kena amal ni!!

amilah said...

dalam hati kena cakap macam ni,
"yeay. malam ni gi terawih. yeay!"
baru jadi. muekeke

ayin jemin said...

betul tu.jgn sebut satu pun perkataan negatif sbb itu boleh menarik kita sedikit dmi sedikit..

+akufobia+ said...

huhu.positive thinking?

joegrimjow said...

@7161402407139542558.0
word
hehe

joegrimjow said...

@9204189596420234841.0
kan jadi yeayeay kan

joegrimjow said...

@2196049404599101854.0
bukan boleh pakai kat terawih je
kat mana2 pon

Habang said...

Hari nie aku xpergi terawih..alasan hujan.
pasni aku nk ubah, hujan itu adalah titisan-titisan air sahaja, tidak memudaratkan.

positif tak bro?

ahakzz.

Babyjane[The Juliet] said...

good lesson joe :)

Syima Syaz said...

uh iye?
mcm tuh ke?
SAYA BERAZAM TAK NAK BERHENTI KEJE
mesti dpt berhenti

Noorlaila Mohamed Nor said...

oooh
patutlaa
kena tukar strategi ni
tukar niat
tukar azam

Signorina Syima said...

kalau azam macam ---> sy puasa ni nak turun 5kg tp makan di hotel sekali sekala apa salahnya...

so itu termasuk dalam negatif statement ke??

++ o.r.a.n.g.e ++ said...

wah..bgus t0l r nasihat ni..bleh diamalkan...

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW