Share

Ini bukan JOEGRIMJOW

Hye korang...firstly nak bagitau saya BUKAN mr joe ye..dia telah mengamanatkan saya untuk tulis blog ni sebab dia tengah sengsara sangat tak dapat nak online dan amat gian untuk berblog..ish2..kesian dia..okeh..nak cite pasal apa ye di blog orang lain ni...


Orait..RUPA vs WATAK...yang mana satukah menjadi pilihan anda?


ramai yang indah rupa, buruk laku
ramai juga buruk rupa, indah laku..



Kenapa pilih rupa?
Muka yang indah, molek ni sedap mata memandang..sejuk hati nak tengok hari-hari..lagipun, yang indah rupa itu juga indah lakunya..tapi kalu dapat yang indah rupa, buruk laku kan boleh dilentur sikit-sikit..tiada yang betul-betul sempurna manusia ni sebenarnya...

Kenapa pilih watak?
Harap muka je lawa tapi kalu perangai meloyakan mana tahan oo..ish2..kalau yang tersayang tu bijak mengawal keadaan, lemah lembut, caring, soleh, amanah,dan yang baik-baik semualah kan,alangkah indahnya hubungan tu...takpela kalau kurang rupa sikit pun...

Jadi, tepuk dada tanyala selera...Tidak salah kita memandang rupa kerana kata orang dari mata turun ke hati..bonusla kepada kita jika yang tersayang tu indah di mata, indah lakunya juga..tapi, tak salah juga kita memberi peluang, masa dan perhatian kepada orang yang kurang rupa paras kerana indah laku akan mencantikkan zahir seseorang itu...Sesungguhnya Allah ciptakan manusia itu berbeza-beza keistimewaannya..


Pandangan mata selalu menipu
Pandangan akal selalu tersalah
Pandangan nafsu selalu melulu
Pandangan hati itu yang hakiki

Kalau hati itu bersih
Hati kalau terlalu bersih
Pandangannya kan menembusi hijab
Hati jika sudah bersih
Firasatnya tepat kehendak Allah
Tapi hati bila dikotori
Bisikannya bukan lagi kebenaran

Hati tempat jatuhnya pandangan Allah
Jasad lahir tumpuan manusia
Utamakanlah pandangan Allah
Daripada pandangan manusia





Nota kaki : Joe mintak tulis jiwang-jiwang, tapi ni je yang mampu...

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

37 comments:

Anis Mohd said...
This comment has been removed by a blog administrator.
<< s| tED| >> said...

watak! watak penting.. kalau muka macam model tapi watak hampeh..?

milimilo said...

rupa pun penting,watak pun penting..2-2 kena bekerjasama kot.. :)

aien~s corner said...

sume penting hehe

Ery Farieha said...

betul2.kalo seimbang lg best.
tp pd saye, rupe dtg dlu.haha~

mugiwara said...

yang penting....


er..
yang penting hepi~

ber_uwang said...

INDAHnya rupa jika di hiasi dengan budi yang tinggi..

teamdakwah said...

bley yek mcm tu??

RAJA NORAZAH RAJA ISA said...

salam..sapekah gerangan tuan hamba ini..sungguh bijak berkata2..

Eyda Chan said...

hahhhahahhaha.. ble plak mcm ni ya..

anyway kimslm dgn penulis yg bukan joe 2 k!! ahhahaa

blackskin said...

Kalau dapat dua-dua syukur Alhamdullilah. :)

ieNn ZaZa said...

erm..btol2..
biarlaa watak n rupa iu seiring..
org ckp kalau kalau watak tu baik,rupa yg tak indah pn mampu menawan hati sesiapa jer..

joegrimjow said...

@5516634644217510761.0
hahaha
back!!

joegrimjow said...

@3578337233808389534.0
;-)

joegrimjow said...

@6383663916469842108.0
kawa saye

joegrimjow said...

@109050586656695656.0
insyallah

Beautiful Disaster said...

jiwang la sgt tu. hehe.

misz beauty said...

mudah2an saya dapat menjadi isteri yang soleh buat suami. amin

~dr org yg kurang rupa paras~

+akufobia+ said...

nanana.jom nyanyi.

miss lolly a.k.a luvfareda said...

lol rupa xindah. tp hati tu yg indah. wakluuuu. hihi:P:P

ainShahajar said...

ermm sape kwn joe ni..

nak kenal boleh?

hye..

||alis|| said...

mana papa joe??

*T_T nanges*

sharamli said...

aik3..xkan sampai s0h 0rg tulis k0t...

neezareef said...

teringat kami masuk petandingan nashid lagu ni menang ko kt itm dulu..kekekkee

joegrimjow said...

@3428670871152521172.0
ni ha papa joe ni
ishh
tambah lagi ke anak sdare ni?

joegrimjow said...

@5040895204734187802.0
die pon de blog
hhoho

echah_syed said...

"ada masa-masa,
bukan dgn mata,
nak menilai rupa,
mana cantek molek dan manis,
tetapi itu kerja hati,
melihat dari pekerti.."

lirik lagu dato siti nurhaliza.

lumrah manusia biar sakit hati tapi sedap mata..betul tak bro?? ^_~

HEMY said...

kalau nk try yg mmg tak kenal satu haram pn utk jadi teman hidup..apa salahnya try yg cun..hhehehe..tak elok rupe..jadi kawan je la..

sll nya yg baik hati tapi rupa parasnya tidak seberapa..pastinya org yg kita mmg kenal..kalau tak mana nak tau dia baik..hehehe

shinawawa eyenie said...

jiwng gak ni..
tp spakah wak?huhu..
cian dkt en joe,xdpt on9...
beli broabnd...di mn2 leh on9

shinawawa eyenie said...

setiap org da klmhn n kelebihannya...

IxoR@ said...

mr Joe dah ada secretary la...

hai boleh berkenalan...?

atty's said...

memang jiwang ar entry nie ekekekeke

secretname said...

wah xsgka mr joe ni sggp bg kat org lain psword..mmg merana la tu xleh on9.hehe

epalkopi++ said...

pendek jek..tp menarik...jom pakat pk ramai2, mana 1 lg penten..tp kalo aq..watak lg PENTEN.(^_^)b

Lifesaver said...

encik joe pilih apa?watak atau rupa?

piNky LuCiA said...

waaa... ade jugk org macm ni.. gian sgt laa tu.. aduhai.. pelik2 je..

kalu di tnya pada ku? aku memilih hati.. sbb seme yg zahir dtg dr hati yg bersih..

yg penting.. hati.. hehehe

al-Wann said...

rupa xpntg..watak tue pntg..

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW