Share

sabtu banyak hantu

sebenarnya, tajuk diatas tiada kene mengena dengan hari. saja nak bercerita pasal hantu. entah la, betul ke tidak istilah ini. hantu = syaitan? atau apa? ku pun belum faham sebenar lagi. atau adakah hanya ilusi mata semata-mata?


tunggu sehingga mengalami sendiri.
adakah ku pernah mengalami?
ye, pernah!


ini beberapa gambar hantu dan juga spesisnya



spesis ini ku kategerikan sebagai HSMP. bukan h1n1. tapi HSMP




~~~~~


tingkatan 3 di SMKA Melor tahun pertama ku berada di asrama. bersama dengan beberpa kawan lain, kami sememangnya pelajar nakal. nakal dalam dunia kami.


setiap hari pasti main kejar-kejar di koridor asrama. bukan apa, mahu mengambil perhatian pelajar puteri di sebelah sana. bila kami berkejaran, pasti akan ada orang yang mengintai


budak sekolah katakan


menjadi pelajar asrama mendedahkan kami akan realiti hidup tanpa keluarga. memang susah tak boleh minum neslo seperti dirumah macam biasa. tapi itu bukan penghalang untukku belajar di sana.


satu hujung minggu yang ngeri, ku membuat keputusan untuk tidak pulang ke rumah. hujung minggu ini akan habiskan masa di asrama bersama kawan2 lain. hari jumaat, merupakan hari yang terakhir persekolah di kelantan. selesai sembahyang jumaat, kami akan tidur secara berjemaah pada waktu petangnya.

tapi petang itu kami tidak dapat tidur, kerana cerita seorang senior mengenai kawannya yang terkene histeria! kami begitu tekun mendengar cerita itu. sehingga tidak sedar asar sudah tiba! memang takut dan mengerikan. tambah sadis, yang kene adalah perempuan!


malam itu kami dalam keadaan ketakutan. takut histeria itu akan terkena akan kami. menggigil dalam selimut. terkenang lagi akan cerita seior kami yang menceritakan kawannya itu mampu mengangkat sebuah meja makmal sains hanya sebelah tangan. kuasa super women!


tepat pukul 11 malam, kami terdengar bunyi bising di koridor perempuan. apa la gamaknya mereka lakukan malam-malam ni. takkan main kejar2 kot. terlupa bagtitau, asrama perempuan dan asrama lelaki memang dekat. kami boleh melihat koridor di sebarang sana. asrama kami ini hanya dipisahkan dengan dewan makan sahaja di tengah.


kami cuba mengintai. apakah yang berlaku. ku melihat ada perempuan yang berlari dari hujung koridor ke koridor yang lain. tanpa tudung. selaku pelajar sekolah agama, mengetahui batasan aurat, ku memejam mata sambil beristighfar. ok, yang ni tipu. ku mencari sumber kenapa perempuan itu berlari.


setelah melihat ke hujung koridor sana, ku melihat sendiri dengan mataku, satu jembalang hitam yang bukan seperti manusia badannya. agak besar! ku cuba mengenyit-kenyitkan mataku, samada apa yang ku pandang itu betul atau tidak. jembalang itu pandang ke tempat kami. ku dapat melihat matanya yang berwarna merah saga. mataku dan matanya bertembung.


badanku menggigil
kaki ku menggeletar

kawan2ku yang lain sibuk mengintai perasan akan perubahanku. ditanya

kawan: kenapa?
aku : kau nampak apa aku nampak?

kawan ; apa? perempuan berlari? mestilah nampak
aku : bukan! warna hitam tu

kawan : tak pun..
aku : betul?

kawan: betul laa. ko nampak ape??
aku : xde....

aku mendiamkan diri sahaja. nyata hanya ku saja yang nampak! setelah habis ku bicara dengan kawan ku yang lain, jembalang itu hilang. kami melihat ada cg yang naik ke asrama. takut kantoi, kami tak jadi mengintai, semua masing-masing berdoa, supaya semua selamat.


keesokan harinya, punca pelajar itu histeria adalah kene rasukan. asrama perempuan kami kotor. cikgu cakap tempat kotor, hantu tidak suka. Sebab itu ramai yang kene histeria!


mungkin kah modes dibuang merata-rata?
buanglah modes di tempat yang sepatutnya
jika tak mahu terkene histeria!



nota kaki :
1) modes=tuala wanita
2)HSMP=hantu suka masuk gambar

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

52 comments:

sally said...

eeee takutnyer..
citer betul ke Joe? Huish..hantu ni suka nau kaco bebudak pompuan..nape ek?

Khas Lysha said...

skrg ni hantu pon nak glamer.. huh!

green said...

asrama sekolahku pun banyak cter hantu..
Abg senior cter..xtau la betul ke tak..

shinawawa eyenie said...

hantu ohh hntu...
dtng kpd en joe..~.~

shinawawa eyenie said...

hantu ohh hntu...
dtng kpd en joe..~.~

GRuNGe said...

Wah, gambar paling atas tu, macam rockers. Musti dimasa kehidupan hantu tu ialah seorang rockers. Salam dari Malaysia.

rhapsody LiN said...

ish..xfhm tol nape ade pmpuan yg x reti buang pad kat tmpt yg spatutnye~

lalala

IxoR@ said...

kamu bikin aku takut la bro!!!

adoiiii...

rhapsody LiN said...

cgu kata hantu ske kt darah period cz darah tu kotor. so, kitorg kne basuh pad tu till its free from any blood
:p

Arra JaSmY said...

yea..yg pertama..hik3..satu kemusykilan...knapew kamu jew yg nampak hantu tuh??ahaks.

mgkinkah die ingin smpaikan ssuatu pd kamu???kuang3,ahaks...

qishie said...

aku pernah nampak kat luar rumah aku.
banyak..
warna putih2 kat pagar rumah aku,kat jalan,kat pokok..

dem..sib baik aku tak demam lepastu..

huk3

joegrimjow said...

heee
cite benoo

alan said...

napa x pegi cari hantu tuh hehehe

zAkiAh_AbDuL said...

gmbar hantu photoshopped yeak..;p
hantu+hostel=normal

et said...

mak aii..
sungguh menakutkan..
huk3..

abes laa..tido pelok mak r mlm ni..

Nur Farhana said...

Mende kotor, hantu sukerr arr dkat2, ngendeng2.. Sbb tu arr mak dgn nenekku slalu menbebel, kalo cuci pad, mau bersih2.. Jgn buang sepah2.. Sbb itu mknan "dia".. Sbb itulah, jagalah kbersihan alam kita wahai wanita-wanita sekalian.. Heehee.. =p

momentinlife said...

hmm asrama...
mmg akn ade hantu.. heheh

aku pn pnh megalami..=)

momentinlife said...

ehh.. jap2..
dekat eh asrama lelaki ngan pompuan smpi ko leh nmpk mata antu tu?

xuen adyla said...

time aq demam la ko nak wat posting cmni
comel amat

hahahaah

xuen adyla said...

aq takut siut
grrrrrrrrrrr

boikot ko selama sejam

Monkey D Luffy said...

time period kot

lalala

haruan tasek said...

hantu = syaitan

tapi ko joe memang hantu blog nie


ha..ha..ha

Na Shari said...

Ya Allah Ya Tuhanku, jauhilah aku daripada melihat makhluk2 yang tidak sepatutnya menjadi santapan mata suciku ini... Amin...

mireya said...

asrama kami ini hanya dipisahkan dengan dewan makan sahaja di tengah.

agaknya semua asrama sekolah harian bentuk mcm ni kut. dlu pun dok asrama sekolah harian pun pattern gitu gak. my bro pun sama.
haha.

hantu, biar la dy. jgn kcu kita sudeyy.

joegrimjow said...

tumpang amin

Cookie Monster said...

ee joe
cite betulkah ini
seram gilo.ngahahaa
dlu kt asrma sy pun bnyk bnda plik blaku
de lagenda budk kcik dtg stiap 7taun lar
pe la.. kepala terbang kt tgkap dorm la
wuwuwu

xjdi la ak on9 smpai kul 4pagi rini
ngahaha

Signorina Syima said...

joe... ko tak kena rasuk ke lepas tu??

kadang2 makhluk ni nak perhatian... kalau kita kuat semangat tak de lah kena rasuk... doa byk2.. kalau boleh aku pun tak mo kena rasuk..

cik erin said...

ayyooo...
tak gemar sungguh cerita2 gini.
haih.
tumpang bilik kakak la nampaknya malam ni. -_-

Lifesaver said...

aku takut!nyesal aku buka..huhu

evilhoney said...

kenape hantu kn selalu nye pompuan?
hantu lelaki hnya dracula ngan org myk je..

chipsmore said...

pic ke 2 tu cam edit je...
smka sy dulu pon dekat ..
aspura n aspuri d psahkan dgn dm juge..hee

sarahaziz88 said...

oooh..
ngeri betul..
huhuhu..

Syima Syaz said...

saya pun mengalaminyee...
tapi takde kene mengena dgn pad..
biasalah life kat asrama,kannn

John Iverson said...

HAHA... HAntu mana ada... Syaitan ada la bro

KhairiL's said...

awas kpd mereka yg datang bulan

hoho...

aduka said...

x takot pn!

neem said...

hm2..

igt malam tu

apa2 hal kena kuat!

Nadhirah Zamrose said...

npe ek tetibe smue nk cite psl hantu.smlm je 2 org cite psl hantu mse chat.ni en.joe pulak cite...eisshh seram btul la...tu gmbr edit ke btul..-_0"

yin crynyd said...

iskk..cerita ko ni menakutkan la...dahla sy tgok blog kmu ni tgh mlm...eee

As said...

kat asrama takkan terlepas kisah2 gini :D

farah said...

waa, gambar hantu.

malam ni mesti ngigau.

:P

SyahmiFikri said...

haha.. yerp2.. antu sinonim ngan popuan.. yeay,, padan muka

joegrimjow said...

sowie la buat takoot

mummYaeesh said...

chop!antu suka tempat kotor ke tak suka??cuba check karangan anda!woohoo

serius uols nampak benda tu??confirm ke byg2 jerk??org tua2 kata klu da pernah nampak antu bleh nampak lagi...tuhan bg keistimewaan la tu..tahniah!hiks

riBEna said...

hmmmm..btol la bende 2 xske tempat koto..
ziera penah kne
huhuhu~
=)

I am ELLY~ said...

asal hantu je mesti berambut panjang kan..

n first tym tengok hantu ada wajah~

hurmmm...

Mohd Nasri Md. Nasir said...

antu laki ada x?
hehe

Eazy Izzuddin said...

huhuhu
hantu2
xD

An`Nurain said...

penah tgk gabo2 2..tp antu btol ke??

nuyu farhan said...

semalam jalan2 kat blog ni..malam dan sorang lak tu..lampu kat bilik da terpadam.

nampak je entry ni, terus tutup n pangkah blog ni..haha.takot oh.
terus jugak pasang ayat quran

hehehe

uncle rabbit said...

wah!!
takot glew dong..
Poli aku dulu pown manyak dak2 kena histeria..
tetiap sem ada jew antu wat kacau..
sam ada sorang dak laki nie pown kena..
adui..
xpaham aku..

asis said...

antoo pun nk pames ape

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW