Share

hikayat puteri pancing

fatihi seorang jejaka yang slalu gagal bercinta. takut. itulah dia. takut untuk menggagahkan hati meluahkan terpendam. tapi kedatangan puteri telah membuatkan dia berani untuk berkata. setelah 2 bulan berkawan, dia menguatkan jiwa. diajak puteri ke kolam memancing ikan. mahu menzahirkan rasa terpendam sekian lama....

"puteri, saya ada hal nak bgtau awak. dah lama saya pendam. saya rasa begitu tersiksa menunggu untuk kesian kalinya, menyimpan hal ini dari puteri"

"ala bro, jgn la skima2 sangat. ade apa? masalah apa la plak ni? ingatkan ajak puteri mancing untuk tenangkan hati, ni ada hal la plak. chiilll la"

"xde, mmg saya ajak mancing ni pun untuk bgtau satu hal. sangat2 pentg"

"iye.apa dia?"

"saya dah jatuh cinta dengan puteri"

"haish, gurau lebey2 plak"

"ni bukan gurauan, saya serius ni. saya rasa puteri orang terbaik untuk saya"

"apa ada pada puteri?"

"walaupun puteri bukan la seorang pueri anak raja, mahupun puteri yang ada sifat malayu terakhir, entah mengapa hati saya cukup tenang setiap kali bersama puteri. orang cakap tiada alasan untuk kita menyintai seseorang. saya pun sama, mmg tiada alasan, cuma ikut kata hati"

"tapi..."

"tapi apa?"

"saya dah ada orang lain. baru semalam declare. kire lewat sehari la ni"

"ha?"


takut untuk mengatakan cinta?
takut untuk meluahkan kata?
takut untuk menzahirkan kasih?
welcome to the club.....

~~~~~~~~~

tadi pergi memancing, 1st time dalam hidup mancing ikan. memang dapat. 4 ekor, walaupun kecik2 n comel2, aku suka!




-merenung msalahku, perlukah aku berterus terang?

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

43 comments:

nur-al-AIN said...

nk ikan besau,
g pasar je sng..
huhx)

sharamli said...

hu3....
perlu...
nnt kal0 lmbt2...
melepas lak..

a.b geldofg said...

cinta memang indah...tapi bagi aku tk bcinta lagi indah..bebas ke mana saja :)

lea said...

besarnya ikan tue...

p/s: nak tanya..apsal ek lelaki suke sgt gurl puteri..princess...padahal die bukan princess pun...huhu

joegrimjow said...

. xde, lagipon mahal

. da telambat da...

. klu dah terkene baru rasa...

Babyjane[The Juliet] said...

besar ikan
hehe
makan best ni
hahah :D
meluahkan adalah yg lebih baik
:D

bee said...

la..joe in lurve ker???heee...x cakap pown...xpe..xpe...

redbirdfe said...

whaa. besar la jgk.

eksyen napok. keke.

terus trg kat sapa?
mak?
ckp nk kawen ?


hahahaha :P

lily aklili said...

besarnya ikan..best mancing kan..aku pun suka..aktiviti nih..

luahkan la...

skatype said...

wah..
pegi mncing..
best 2.
ahaks.
nk ikut skali..

cato;patchi said...

ikan dyung takdak?

joegrimjow said...

. pk cam 2 gak

. x, saje2 je...

. hee, xde la

. kene tgok lam skitar gak...

. jom jom

. adew jee

Monkey D Luffy said...

ko lambat aku kebas... ;p

Shitsurei shimashita said...

memacing kat mana tu? suka tgk org pancing walo x renti sgt pancing. pancing org leh ka?

naddysh said...

huhuuh
bese laa, lumrah alam

nway
kamo nmpk kurus sket laa
berbanding pic2 kt entry2 lamer tuh(hahaha...nmpk sgt yg shayer sudey godak blog kamo =D)

pssst : mak shayer kate > tima kaseh 4 da wish! (^_^)

Mohd Shahnom Ismail said...

Salam wbt

Joe, ku call mu x angkat
Ingat nak tanya apa dah jadi dengan ikan besar tu
Kalau ko masak , ku nak ngepau

Mancing kat mana bro?
Best tuh..

~ kalau fikir dah mampu untuk bernikah, declare la leklok. Buat masa ni jadi la seperti ku, melihat satu persatu bunga impian dipetik orang..sob3x

kueh bakar said...

wah..tererrrrrrrrrrr

joegrimjow said...

. jagn jgan...

. yg 2 mmg ku tau, lalala

. same2, ku mmg sntiasa kurus.hehe

. pengalaman senior

. terer???

makpeah said...

Salam....besarnya ikan..!!

Mestilah berterus terang supaya tak terlepas nanti...

azuan said...

dah lame x g panching2 nih...
besaq ikan tue no....

KhairiL's said...

jgn lmbt nnt di kebas org


besar ikan tu...terer memancing ekk

nurain said...

beso siot ikan..


cheh..tertipu aku!

Tukang cerita said...

Salam dik...

Jauhnya org kelate ni merantau yer...

TQVM coz sudi singgah teratak akak yg tak seberapa tuh...
:)

Dhada said...

Ikan tu bt msk apa pulak ?

farah asyiqin said...

kne luahkn rse tuh,,
x leh diam...
melepas kang..kpten Luffy trus amik!
haha...
>.<

qishie said...

mancing kat mana?

damn nice view!huhuhu


la...kalau dah terlepas tu..

tak bererti jodoh kamu tak ada.

:)

kalau dia mmg jodoh kamu..terpisah kutub utara kutub selatan pun pasti bersatu..

:D

tapi kalau bukan jodoh tu..
sila lah redha...huhuhu

penceramah la pulak...zzzzzz

co0L^^guRL said...

tq 4 ur comment. :)

Naz said...

kalo pancing lambat sentap, ikan lari..

xuen adyla said...

perlu..

mana tau dy suruh ko tunggu

maksudnya ko still ada chance

trust me mana tau dy pun tunggu ko ckp kata2 keramat

trust me i know

wink

Eazy Izzuddin said...

waou....
beso ikan tuh...
ohoho...

of coZ!!
kene terus teraang...
klu x melepas...
sape rugi
hiks.
xD

Y u Z z 9071 said...

terus terang je... x salah mencuba?

joegrimjow said...

. rasanya da terlepas..

. gambar je 2

. dah kot..

. xdenye, kecik je

. same2, no halla

. cili api best jugak

. die ada bagi warning

. sejuk hati dengar, tapi jodoh kene ghak kejar

. sama2

. betul 2, mendalam..

. ni ada kes malu ni skit2

. aku gak la yg rugi

. ter pk gak, entah laa

one said...

aku syorkn trs trng aje eyup...
xbek lme2 smpn dlm ati..
nnty mkin prah lk...
insyaallah elok lh tu kptusn kmo pas
nie..

piNky LuCiA said...

gagal lepas bgtahu lain ertinya..
gagal sebelum bgtahu lain rsnya..
so tak salah klu berterus trg.. kena tolak 2 no 2.. itu klu kena tolak.. klu dia terima, mcm mana? pk2 kan laa

joegrimjow said...

. dah terlambat kot

. cam pro je ni

shinawawa eyenie said...

bestnya dpt mmncing..
hehe

Vee Violet said...

Perlu berterus-terang...
nanti melepas...
ikan takpe kalau terlepas...
'puteri' susah....
*wink*

syakey said...

uih. besar ikan.
mmg handalan ah ni

:D

Redbloodsnow said...

haaa...makanya sebab tuh org² kat dunia neh selalu says "LAFASKANLAH CINTA SEBELUM TERLAMBAT:..hehehe...

Yaniez said...

lenkali terus terang awal2.. supaya tak terlepas ke tangan org lain... :D

wah besarnya dapat ikan... ehehe

epalgreen said...

nk ikan tu blh?

FaDhLi aTaRi said...

salams,

you know the answer bro, only when you're ready.

salam singgah. :D

vidadarisakura said...

org yg "lambat" kadang2 bikin aku runsing dan rasa bersalah.

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW