Share

ayam bercinta

layout aku ini sekali tengok, sekali hudus
2 kali tengok, 2 kali comel
3 kali tengok, 3 ekor ayam yang aku lihat

hurmm

ingin aku bela ayam kat bumi uk, tapi tak jumpa-jumpa supplier. aku mahu makan hati ayam!!! sedapnya... punggung ayam pun layan...oohhh....hatiku berada di malaysia

~~~~

oleh sebab ni mood ayam cinta ayam
mahu karya sebuah kata2 indah



celahan dedaun
yang diimbau kenangan kembali
meneroka sebuah tasik gelojak asmara

ooh

indahnya permai denai itu
secoret imbasan
seungkai perbatasan

melihat dirimu berbogel
tanpa seurat benang di likur tubuhmu
hanya bulu menghiasi
pemandangan majusi hina itu

tapi

kau seekor ayam
berhak untuk itu
berhak untuk bogel
berhak untuk menayang bodymu
kerana kau ayam

aku gusarkan
ade manusia mahu berlagak sepertimu
menjadi ayam buas
di ranjang
melacur diri untuk duit
untuk anak katanya

arghhhh
otak ku tak dapat terima wahai manusia
lacurkan diri untuk money
gadai dara untuk wang berdarah

sehebat mana mu di ranjang
kamu tetap ayam di mata ku
sedap untuk dibuat sup
bukan untuk diratah

~~~~~

nota kaki : terbaca kisah melacurkan diri untuk duit. beeeeekkk punya alasan, sebab anak. mungkin dia tak tahu, sebab itu buat. kata-kata ni untuk yang tahu. tahu still buat. yang tak tahu. kita sama2 doakan dia.


Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

32 comments:

qishie said...

haha..joe!
arini aku nak wat pesta nasi ayam di indon~

cool kan?
*sambil mengangkat kening dan berharap joe akan jeles*haha

huh..salah la nak bagi anak makan dgn duit haram.
duit haram tu akan jadi darah daging anak dia..
seterusnya akan berkembang la generasi
yang mengamalkan maksiat.

momentinlife said...

lama xmkn hati ayam? mesti darah ko kurang skrg.. huhu

rhapsody LiN said...

ayam??

member lin ade pakwe nama ayam..skandal dia pun nama ayam gak.. so, klu kitorg nk diffrenciate btween the two ayam by using the term "ayam"(boyfriend) and "telur"(skandal).
haha~
:p

ije said...

ruginya x mkn hati ayam yang sgt sedap tu~ *jgn menangis joe

kuIna LadyInRed said...

teringat lagu ayam si jalil tu

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

ayam 5 joe...

^__^

Dhada said...

Punggung ayam sedap ka ?

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

kenapa aku tak nmpk ayam????

Ady Syam said...

rileks bro!~ ada rezeki nanti balek ar malaysia pekena ayam rendang perghh!~!~ ayam masak rendang cuba imagine! heuheuheu slurrp!~ jgn berliur... jgn marah :P

julietchun said...

aku ingat org pompuan je ske buntut ayam,kekekeke.

Ma'am_Chelsea said...

Petang nih akak igt nak masak Hati Ayam Berempah lar...

Slurppppppppppppppppp!!! Sure gempak ....

Kikiki... Jgn mare! =P

farah liyana said...

hati ayam mmg best.

:P

A.N.E.F.F said...

aii..bang joe..
sori ek, lame x kumen....
ni..da kumen da...
huhu.. ;)

SuFy said...

ramai sgt skrg ni jdi mak ayam...bapak ayam larr...minta2 diorg insaf..tp ayam betol2 memang sodap...

tehais said...

Ayam memang sodappppppp!

xuen adyla said...

joe aq xinto ayam sangat lately ni

so ikan boleh?

~Cinta Cukulet~ said...

sekarang ayam banyak yg kena suntik..tak elok utk kesihatan huhu

Ivy Metaga said...

goreng ayam pun sodap lalala..

a i r a said...

Budu mu tak ingat ka??

||alis|| said...

karipap pusing, cucur udang kuah kacang, rendang tok.. suke x? ni pehal citer ayam nih. nak bela ayam kena ada anak ayam dulu.. eh bukan, kena ada telur ayam dulu..

~cik manis~ said...

x suke hati ayamm!
kelattt

cik_kiAh said...

anda teringin nak menjadi bapak ayam ke? huhu...

cik_kiAh said...

anda teringin nak menjadi bapak ayam ke? huhu...

Nazra~ said...

goreng lg sedap, nyum nyum ^_^

PuteriSatu said...

dik...orang lelaki tak elok makan ayam banyak sangat kan...wekekek...

Anak Pendang Sekeluarga said...

slm,,,,wah ayam pun bercinta ka...aiyo ini macam ka..

pink_butterfly said...

ayam mmg sedap...

i like!!!

izman said...

ko sebut ayam, terasa nak makan nasi ayam pulak malam ni.

aku link ko

tqa said...

ayam = sedap
'ayam' = akan ke'sedap'an kena azab tuhan nanti.



*kesian ayam kan? kenapa 'ayam'2 tu curik nama dia. ayam tak berdosa!!

Monkey D Luffy said...

aku nak makan ikannnnn

kat sini kureng ;(

milimilo said...

haha..puisi ayam kau lwk gile..
aku xpnah mkn bontot ayam.geli deh..kalo dijamin halal suci bersih basuhannye xpe la jugak

mira edora said...

haha balik la mlysia cepat2..
klaka la sajak uhh.
pandai plak reka..

btw tengs 4 da comment.
i da bce entry psal ur dad..
im ur silent reader hee..
emm sti ade hikmah kan.
n sure sti die bangga ade anak cam u n ur sibling. sume berjaya..

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW